Zaměříme se na své reagování na chování studujících v konkrétních situacích např. vyrušování během přednášky, odevzdání práce neodpovídající zadaným kritériím, žádosti o různé úlevy,…. Ukážeme si, jak během komunikace funguje mozek a jak na základě porozumění principů jeho fungování můžeme reagovat způsobem, který neohrožuje vztahy a vede studující k přemýšlení.
Konkrétně se budeme rozvíjet v oblastech těchto dovedností:
- vědomá práce se vztahovou rovinou vlastní komunikace;
- odžívání emocí během komunikace a jeho důsledky;
- používání objektivního jazyka;
- vědomá práce s vedením a řízením lidí.
Výsledky učení:
- Účastníci se seznámí se svými komunikačními návyky a jejich dopadem na rozvoj odpovědnosti studujících za učení a chování.
- Účastníci se seznámí s tím, jak během komunikace odžívají emoce a jaké to má důsledky.
- Účastníci se seznámí s principy komunikace neohrožující vztahy a vedoucí studující k odpovědnosti a samostatnosti.
- Účastníci se seznámí s principy vedení a řízení lidí.
Kompetence rozvíjené v programu:
Program rozvíjí kompetence spadající do pilíře 3 (Zpětná vazba a hodnocení) Rámce pro efektivní výuku na UK. Především se soustředí na následující kompetence:
- Kompetence 3.2: Vyučující poskytuje studujícím průběžnou a konstruktivní zpětnou vazbu, která podporuje jejich motivaci.
Lektor:
Mgr. Michal Dubec, Ph.D.
Mgr. Michal Dubec, Ph.D. je učitel s 25letou praxí. Učil a učí na základních školách, gymnáziu a vysokých školách. Specializuje se na vedení lidí (žáků, studentů a dospělých) k sebeřízení a k odpovědnosti za chování a učení, práci se skupinovou dynamikou školních tříd a pracovních kolektivů, komunikaci s rodiči a práci s návyky. V soukromém životě se věnuje běhání, vyřezávání ze dřeva a ochutnávání kávy.