Společně prozkoumáme, za co konkrétně jsme při učení odpovědní a za co nesou odpovědnost studující. Na tomto základě se seznámíme s tím, co vše můžeme při práci se skupinou studujících udělat proto, aby si uvědomovali svoji odpovědnost za učení a chování se během přednášek a seminářů. Intervence do skupinové dynamiky zařadíme do jednotlivých fází vývoje skupin v čase.
Konkrétně se budeme rozvíjet v těchto dovednostech:
- práce s vývojem vztahů ve skupině v čase;
- nastavování vztahů se studujícími a péče o ně;
- práce se vzájemnými očekáváními se studujícími;
- práce s jistotami mezi vyučujícími a studujícími (kontrakty).
Výsledky učení:
- Účastníci popíší, co konkrétně v oblasti odpovědnosti nejčastěji řeší se studujícími.
- Účastníci se seznámí s tím, jak se vztahy mezi nimi a studujícími vyvíjejí v čase.
- Účastníci se seznámí s principem kontraktování se studujícími.
- Účastníci se seznámí s vývojem norem chování při práci se studujícími.
Kompetence rozvíjené v programu:
Program rozvíjí kompetence spadající do pilíře 2 (Vedení výuky) Rámce pro efektivní výuku na UK.
Především se soustředí na kompetenci 2.2: Vyučující vede studující k přijímání odpovědnosti za vlastní učení.
Lektor:
Mgr. Michal Dubec, Ph.D.
Mgr. Michal Dubec, Ph.D. je učitel s 25letou praxí. Učil a učí na základních školách, gymnáziu a vysokých školách. Specializuje se na vedení lidí (žáků, studentů a dospělých) k sebeřízení a k odpovědnosti za chování a učení, práci se skupinovou dynamikou školních tříd a pracovních kolektivů, komunikaci s rodiči a práci s návyky. V soukromém životě se věnuje běhání, vyřezávání ze dřeva a ochutnávání kávy.