Společně prozkoumáme, za co konkrétně jsme při učení odpovědní a za co nesou odpovědnost studující. Na tomto základě se seznámíme s tím, co vše můžeme při práci se skupinou studujících udělat proto, aby si uvědomovali svoji odpovědnost za učení a chování se během přednášek a seminářů. Intervence do skupinové dynamiky zařadíme do jednotlivých fází vývoje skupin v čase.

Konkrétně se budeme rozvíjet v těchto dovednostech: 

  • práce s vývojem vztahů ve skupině v čase; 
  • nastavování vztahů se studujícími a péče o ně;  
  • práce se vzájemnými očekáváními se studujícími;
  • práce s jistotami mezi vyučujícími a studujícími (kontrakty). 

Výsledky učení:

  • Účastníci popíší, co konkrétně v oblasti odpovědnosti nejčastěji řeší se studujícími. 
  • Účastníci se seznámí s tím, jak se vztahy mezi nimi a studujícími vyvíjejí v čase.  
  • Účastníci se seznámí s principem kontraktování se studujícími. 
  • Účastníci se seznámí s vývojem norem chování při práci se studujícími.    

Kompetence rozvíjené v programu:

Program rozvíjí kompetence spadající do pilíře 2 (Vedení výuky) Rámce pro efektivní výuku na UK.
Především se soustředí na kompetenci 2.2: Vyučující vede studující k přijímání odpovědnosti za vlastní učení. 

Lektor:

Mgr. Michal Dubec, Ph.D.

Mgr. Michal Dubec, Ph.D. je učitel s 25letou praxí. Učil a učí na základních školách, gymnáziu a vysokých školách. Specializuje se na vedení lidí (žáků, studentů a dospělých) k sebeřízení a k odpovědnosti za chování a učení, práci se skupinovou dynamikou školních tříd a pracovních kolektivů, komunikaci s rodiči a práci s návyky. V soukromém životě se věnuje běhání, vyřezávání ze dřeva a ochutnávání kávy.

Přejít nahoru