Učitelé jsou sice neustále mezi lidmi, ale před třídou zpravidla stojí sami. Sami také své hodiny chystají a zpravidla i reflektují. O to důležitější je setkávat se s jinými učiteli a v bezpečném, otevřeném a inspirativním prostředí sdílet vlastní zkušenosti, formulovat otázky a čerpat inspiraci. V rámci tohoto půldenního programu vytvoříme vhodný prostor pro tyto otázky, zkušenosti i inspirace. Pakliže se nevyskytnou naléhavější otázky od účastníků programu, budeme společně hledat odpovědi mimo jiné na tyto: Jak motivovat své studenty? Jak zadat domácí práci, aby ji studenti udělali? Jaké moderní technologie má smysl do svých hodin pouštět?

Program je uskutečňován v prezenční formě a je určen pro zkušené pedagogy, kteří mají minimálně pět a více let pedagogické praxe.

Výsledky učení

Na konci setkání budou účastníci schopni:

  • ještě lépe než dosud reflektovat své vlastní pedagogické dovednosti a stanovit si, jak by je dále chtěli rozvíjet;
  • uvést několik příkladů aktivit či postupů, které jim pomohou ještě lépe motivovat a aktivizovat své studující;
  • zformulovat vlastní otázky, které mají ve vztahu ke své výuce a svým studujícím;
  • vysvětlit, proč má smysl sdílet se svými kolegy a kolegyněmi své pedagogické zkušenosti a otázky a společně na ně hledat odpovědi, a to i s lidmi z jiných oborů;
  • ještě lépe než dosud rozhodnout, zda zapojovat moderní technologie do své výuky a jak to dělat efektivně;
  • vysvětlit, proč takováto setkání posilují profesní identitu, učitelské sebevědomí a motivaci kvalitně vyučovat.

Kompetence rozvíjené v programu:

Program je zacílen na pilíře 2 a 4 Rámce pro efektivní výuku na UK, s ohledem na konkrétní složení účastníků a jejich potřeby se částečně věnujeme i pilířům 3, 4 a 5.

Lektor:

JUDr. Mgr. Michal Urban, Ph.D.

Vystudoval Pedagogickou fakultu UK (anglický jazyk a společenské vědy) a Právnickou fakultu UK a od roku 2009 se věnuje výuce didaktiky, zejména didaktiky práva. Na Právnické fakultě UK vede kurz základů didaktiky práva pro studenty magisterského i doktorského studia, v rámci programu Street Law vede praxe studentů na vybraných středních školách (více viz www.streetlaw.eu). Základy didaktiky práva vyučuje také na pedagogické fakultě. Zkušenosti s výukou, nastavováním kurzů i vedením studentům má z celé řady společenskovědních kurzů (např. Mediální příprava pro právníky, Sociologie pro právníky, Právo a film). Inspiraci, vedle odborné literatury, získává i od kolegů ze zahraničí, zejména Velké Británie a USA. Přes deset let působil také jako učitel společenských věd na pražském Gymnáziu Jana Keplera a pravidelně lektoruje kurzy právní didaktiky pro středoškolské učitele.

Přejít nahoru