Odborná literatura

Publikace dostupné prostřednictvím Ústřední knihovny Univerzity Karlovy:

AMBROSE, Susan A., Michael W. BRIDGES, Michele DiPIETRO, Marsha C. LOVETT a Marie K. NORMAN. How learning works: Seven research-based principles for smart teaching. 2010.

ANGELO, Thomas A. a Todd D. ZAKRAJSEK. Classroom assessment techniques : Formative feedback tools for college and university teachers. 2024.

AZER, Samy. Navigating: problem-based learning. 2008.

Dostupné jako tištěná kniha: Lékařská fakulta v Plzni

BARKLEY, Elizabeth F., Claire Howell MAJOR a Patricia K. Cross.
Collaborative learning techniques : a handbook for college faculty. 2014.

Dostupné jako tištěná kniha: Filozofická fakulta

BROWN, Peter C. Make it stick: the science of successful learning. 2014.

BROWN, Peter C., Henry L. ROEDIGER, Mark A. MCDANIEL a Eva NEVRLÁ. Nauč se to!: jak se s pomocí vědy efektivněji učit a více si pamatovat. 2017.

Dostupné jako tištěná kniha: 2. lékařská fakulta, Filozofická fakulta, Pedagogická fakulta, Právnická fakulta

CHAMESSIAN, Alexander a Peter WEI. Learning in medicine: an evidence-based guide. 2015.

Dostupné jako tištěná kniha: Lékařská fakulta v Hradci Králové, Lékařská fakulta v Plzni

DWECK, Carol S. a Kateřina EŠNEROVÁ. Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál

Dostupné jako tištěná kniha:

2. aktualizované vydání, 2017: 2. lékařská fakulta, Filozofická fakulta, Husitská teologická fakulta, Lékařská fakulta v Hradci Králové, Pedagogická fakulta, Právnická fakulta, Přírodovědecká fakulta

1. vydání, 2015: Filozofická fakulta Lékařská fakulta v Hradci Králové

FELDER, Richard M. a Rebecca BRENT. Teaching and learning STEM. 2024.

FINK, L. DEE. Creating significant learning experiences. 2003.

HATTIE, John a Martin MIKULÁŠ. Prokazatelné učení: metodická příručka pro učitele: maximalizace vlivu na proces učení. 2022.

Dostupné jako tištěná kniha: Filozofická fakulta (knihovna v Celetné), Matematicko-fyzikální fakulta, Pedagogická fakulta

HARDEN, Ronald M., Jennifer M. LAIDLAW a David M. IRBY. Essential skills for a medical teacher: an introduction to teaching and learning in medicine. 2. vydání. 2017.

Dostupné jako tištěná kniha:

3. vydání, 2020: 1. lékařská fakulta, Lékařská fakulta v Plzni

2. vydání, 2017: 1. lékařská fakulta, 3. lékařská fakulta, Lékařská fakulta v Hradci Králové, Lékařská fakulta v Plzni

1. vydání, 2012: Lékařská fakulta v Hradci Králové

HODGES, Linda C. a Jeanne L. NARUM. Teaching undergraduate science: a guide to overcoming obstacles to student learning. 2015.

KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola.

Dostupné jako tištěná kniha:

3. vydání, 2016: Lékařská fakulta v Hradci Králové, Pedagogická fakulta

2. vydání, 2010: Fakulta humanitních studií, Filozofická fakulta, Husitská teologická fakulta, Pedagogická fakulta

1. vydání, 1997: Fakulta tělesné výchovy a sportu, Filozofická fakulta, Pedagogická fakulta, Přírodovědecká fakulta

KOBER, Nancy. Reaching students: what research says about effective instruction in undergraduate science and engineering. 2015.

Dostupné jako tištěná kniha: Lékařská fakulta v Plzni

LEMOV, Doug. Teach like a champion 3.0: 63 techniques that put students on the path to college. 3. vydání. 2021.

Dostupné jako tištěná kniha: Lékařská fakulta v Plzni

Dostupné jako tištěná kniha v češtině: Matematicko-fyzikální fakulta UK

MCGUIRE, Saundra Yancy, Stephanie MCGUIRE a Thomas A. ANGELO. Teach students how to learn: strategies you can incorporate into any course to improve student metacognition, study skills, and motivation. 2015.

Dostupné jako tištěná kniha: Lékařská fakulta v Plzni

MEDINA, John, Romana TOPIARZOVÁ a Jiří FADRNÝ. Pravidla mozku: nejnovější vědecké poznatky pro úspěch v práci, doma i ve škole. 2012.

Dostupné jako tištěná kniha: Lékařská fakulta v Plzni

NILSON, Linda Burzotta a Barry J. ZIMMERMAN. Creating self-regulated learners : strategies to strengthen students‘ self-awareness and learning skills. 2013.

Dostupné jako tištěná kniha: Filozofická fakulta

PETTY, Geoffrey a Jiří FOLTÝN. Moderní vyučování.

Dostupné jako tištěná kniha:

6. vydání, 2013: Evangelická teologická fakulta, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Filozofická fakulta, Husitská teologická fakulta, Pedagogická fakulta, Právnická fakulta, Přírodovědecká fakulta

5. vydání, 2018: Filozofická fakulta

4. vydání, 2016: 1. lékařská fakulta, Fakulta sociálních věd Filozofická fakulta, Pedagogická knihovna

3. vydání, 2006: 2. lékařská fakulta, Filozofická fakulta, Husitská teologická fakulta, Pedagogická fakulta, Přírodovědecká fakulta

2. vydání, 2004: Fakulta tělesné výchovy a sportu, Filozofická fakulta, Pedagogická fakulta, Přírodovědecká fakulta

SCRIVENER, Jim a Scott THORNBURY. Classroom management techniques. 2012.

Dostupné jako tištěná kniha: Pedagogická fakulta

SMETÁČKOVÁ, Irena, Stanislav ŠTECH, Ida VIKTOROVÁ, Veronika MARTANOVÁ, Anna PÁCHOVÁ a Veronika FRANCOVÁ. Učitelské vyhoření: proč vzniká a jak se proti němu bránit. 2020.

Dostupné jako tištěná kniha: Fakulta humanitních studií, Filozofická fakulta, Husitská teologická fakulta, Lékařská fakulta v Hradci Králové, Pedagogická fakulta

STARÝ, Karel, Martin CHVÁL a Veronika LAUFKOVÁ. Hodnocení pro učení. 2022.

ŠTUKA, Čestmír a Martin VEJRAŽKA. Testování a hodnocení studentů na VŠ. 2022.

WEIMER, Maryellen. Learner-centered teaching : five key changes to practice. 2013.

Dostupné jako tištěná kniha: Filozofická fakulta

WIGGINS, Grant P. a Jay McTIGHE. Understanding by design. 2005.

Přejít nahoru