Co je cílem grantu?
Grant je iniciativou platformy Paedagogium Univerzity Karlovy zaměřenou na finanční podporu inovací ve výuce. Cílem je nejen zkvalitnit výuku, ale také podpořit rozvoj pedagogických kompetencí vyučujících a posílit význam pedagogických aktivit na Univerzitě Karlově. Tato iniciativa je důležitá také proto, že podporuje spolupráci a sdílení dobré praxe mezi různými fakultami a katedrami, což může vést k širšímu a efektivnějšímu využití inovativních přístupů napříč celou univerzitou.
Grant se zaměřuje především na:
- podporu aktivního učení a zapojení studujících do výuky,
- rozvoj zpětnovazebné gramotnosti (feedback literacy) a kvalitní reflexe,
- spolupráci a sdílení mezi vyučujícími napříč fakultami,
- rozvoj pedagogických kompetencí podle Rámce pro efektivní výuku na UK,
- budování dlouhodobě udržitelné kultury inovací a kvality výuky.
Kdo může žádat o grant?
Žádost o grant podává hlavní řešitel projektu, který odpovídá za odbornou i administrativní koordinaci řešitelského týmu. Oprávněnými žadateli a členy řešitelského týmu jsou garanti studijních programů, garanti předmětů a další vyučující, v jejichž předmětech bude inovace realizována. Grant je otevřen i vyučujícím, kteří pracují v anglickém jazyce, a žádosti je tedy možné podávat rovněž v anglickém jazyce. Velikost řešitelského týmu není stanovena – projekt může realizovat i menší tým, například dva vyučující, pokud je zajištěno splnění všech stanovených cílů projektu.
Kolik činí maximální finanční podpora?
Výše podpory na jeden projekt se pohybuje v rozmezí od 70 000 do 150 000 Kč. Celková alokace finančních prostředků pro všechny projekty činí 1 200 000 Kč.
Kdy podat žádost? Jak probíhá schvalování?
- Projektovou žádost je nutné podat do 31. prosince 2025.
- Schvalování návrhů proběhne v lednu 2026.
- Informace o schválení a formální podepsání grantu proběhnou v únoru 2026.
- Realizace projektů bude probíhat v období březen až prosinec 2026.
Před zahájením podávání přihlášky si prosím pečlivě prostudujte dokument „Pravidla grantu a kritéria hodnocení žádostí“ uvedený výše. Tento dokument popisuje postup podání přihlášky a specifikuje požadované přílohy. Jeho prostudování vám pomůže pochopit, jaké informace a podklady je třeba si připravit před odesláním přihlášky.
Po kliknutí na tlačítko „Chci podat žádost.“ níže budete přesměrováni na formulář žádosti v systému Microsoft Forms, kde můžete svou přihlášku vyplnit a oficiálně odeslat. Požadované přílohy musí být nahrány do libovolného cloudového úložiště (např. Google Drive, filesender.cesnet.cz). V posledním kroku přihlášky budete vyzváni k uvedení odkazu pro stažení, který umožní přístup ke všem nahraným souborům.
Kontakty:
Projektová podpora a finanční rámec: Ing. Radek Čajka, Ph.D.: radek.cajka@ruk.cuni.cz
Metodická podpora: paedagogium@ruk.cuni.cz
