Zaměříme se na své reagování na chování studujících v konkrétních situacích např. vyrušování během přednášky, odevzdání práce neodpovídající zadaným kritériím, žádosti o různé úlevy,…. Ukážeme si, jak během komunikace funguje mozek a jak na základě porozumění principů jeho fungování můžeme reagovat způsobem, který neohrožuje vztahy a vede studující k přemýšlení.  

Konkrétně se budeme rozvíjet v oblastech těchto dovedností: 

  • vědomá práce se vztahovou rovinou vlastní komunikace; 
  • odžívání emocí během komunikace a jeho důsledky; 
  • používání objektivního jazyka; 
  • vědomá práce s vedením a řízením lidí. 

Výsledky učení:

  • Účastníci se seznámí se svými komunikačními návyky a jejich dopadem na rozvoj odpovědnosti studujících za učení a chování. 
  • Účastníci se seznámí s tím, jak během komunikace odžívají emoce a jaké to má důsledky.  
  • Účastníci se seznámí s principy komunikace neohrožující vztahy a vedoucí studující k odpovědnosti a samostatnosti.  
  • Účastníci se seznámí s principy vedení a řízení lidí.  

Kompetence rozvíjené v programu:

Program rozvíjí kompetence spadající do pilíře 3 (Zpětná vazba a hodnocení) Rámce pro efektivní výuku na UK. Především se soustředí na následující kompetence:

  • Kompetence 3.2: Vyučující poskytuje studujícím průběžnou a konstruktivní zpětnou vazbu, která podporuje jejich motivaci. 

Lektor:

Mgr. Michal Dubec, Ph.D.

Mgr. Michal Dubec, Ph.D. je učitel s 25letou praxí. Učil a učí na základních školách, gymnáziu a vysokých školách. Specializuje se na vedení lidí (žáků, studentů a dospělých) k sebeřízení a k odpovědnosti za chování a učení, práci se skupinovou dynamikou školních tříd a pracovních kolektivů, komunikaci s rodiči a práci s návyky. V soukromém životě se věnuje běhání, vyřezávání ze dřeva a ochutnávání kávy.

Přejít nahoru